Thursday, February 25, 2010

einundzwanzig

hidup yang tak semudah yang diharapkan..
dengan keizinan yang terbatas
dengan mujahadah yang tidak menentu
dengan gejolak hawa nafsu dan dakyah jahiliah

orang berkata, tempoh tarbiyyah yang dilalui dulu, bukan untuk buat kenangan. tapi sebagai tempoh latihan untuk ketika bersendirian. tika bersendirian, apakah kita hanya akan kenang kembali tempoh ditarbiyyah? Bahkan tidak, namun, tika itulah kita perlu amalkan segala apa yang kita dididik untuk mengamalkan.

berbekalkan semata dzatiah diri sendiri dan mujahadah.

ketika inilah, pertolongan dan kekuatan semata-mata dari Allah.
pergantungan semata-mata kepada Allah.

Ya Allah, aku serahkan bulat-bulat kepadamu...apa nak jadi kemudian, aku redha.
Tuhan, tolonglah aku. Izinkanlah aku. Permudahkanlah aku...

0 comments:

Post a Comment