Monday, October 12, 2009

fünf

'Kerana sesungguhnya selepas setiap kesulitan itu ada kesenangan.
Selepas setiap kesulitan itu ada kesenangan'.

Semalam rasa agak tertekan. Sebab ada banyak kerja sekolah yang perlu diuruskan dalam kadar segera. Tapi terasa seperti tiada kemampuan. But Allah was with me at all times. And alhamdulillah, he helped me through it all.

Oh Allah, thank you for being there for me, in times of hardship and in times of happiness.

Bilamana kita letakkan sepenuh kebergantungan kepadaNya, subhanallah.. dapat merasakan betapa tugasan yang amat berat pun bisa merasa ringan dalam sekelip mata. Dan aku meneruskan hariku dengan rasa bahagia. Alhamdulillah.

Hari ni, satu waktu tadi tetiba rasa marah dekat cikgu. Sebab rasa cikgu ni tak menjawab soalan yang diajukan dalam buku latihan. Time tu cuba rationalkan diri untuk bersabar and jangan rasa marah lebih-lebih. Mampula rasa marah sikit je, but I could have gone through it without rasa marah sekalipun sepatutnya. Cuma time tu tak dapat nak rationalkan diri. Dah lepas habis kelas baru teringat pesan nabi, untuk sentiasa menghormati guru kita sekalipun dia bukan beragama islam. Kerana sesungguhnya dia lah yang menyampaikan ilmu kepada kita. Camana ntah boleh tak terfikir perkara ni time dalam kelas. Anyway..may I remember this always.

Kerna rasa marah kepada guruku hari ni, ighfirli YaAllah..

Dipesan agar aku memperbaiki diriku selagi aku masih ada masa dan kesempatan ini. Dan jangan bertangguh dalam nak memperbaiki diri, kerna belum tentu masa hadapan itu menjanjikan kita ruang untuk perbaiki diri. Malah kalau sekarang pun kita sudah lagging, di masa hadapan itu, apatah lagi.
Respondku: Baiklah~. Demi ummat ini, aku aku perbaiki diriku! Akan aku mantapkan diriku dalam semua aspek, insya-Allah!

0 comments:

Post a Comment