Wednesday, October 14, 2009

sieben

Untuk ketenangan hati sepanjang hari ini..alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..

Ia mengingatkanku akan saat-saat ketika mana hatiku tidak tenteram.
And the saying goes, dosa itu adalah apa-apa yang syak pada jiwa dan tidak tenteram pada hati.
Memang benar, for months, I was committing a sin, which thus mengakibatkan hatiku amat tak tenang. Sentiasa gundah gelana, resah gelisah..

I wonder what took me so long to realise that and repent..

but anyway, Alhamdulillah I have. Biiznillah. And may it last forever.. Sekarang dah hari ke 24/40. Ada lagi 16 hari lagi..chaiyoklah diri untuk terus mujahadah!!

I'm aware, macam-macam bisa terjadi dalam 16 hari ini. Untuk itu, aku memohon perlindungan dari Allah dari bisikan dan godaan syaitan yang direjam..
I've done it once, I'm gonna do this again! Sayonara jahiliyah!!

Kembali kepada ketenangan hati.. i guess, I wouldn't be able to really appreciate it if it wasn't because of the sins yang menggundah gelanakan hatiku selama ini. Not that I'm happy with the sin. Na'uzubillah.. Sangat-sangat berdoa moga tidak lagi melakukan dosa yang sama. Mohon sangat sangat pada Allah agar dijauhkan. Tapi, alhamdulillah, ia menyebabkan aku lebih menghargai ketenangan jiwa yang dirasai kini..

Tuhan, aku mahu hatiku sentiasa begini..
Tapi aku tahu ia mustahil. Again, kerana kesusahan itulah yang membawa aku lebih dekat padaMu.

Aku tak tahu apa yang perlu aku pinta..kerna aku tak tahu apa yang baik dan apa yang buruk bagiku. Tapi aku mohon, biarlah Allah kurniakan segala yang terbaik bagiku.. dan andai yang terbaik bagiku itu adalah satu ujian atau musibah, moga Allah kurniakan aku kekuatan untuk melaluinya, dan tiada pernah berputus asa dari rahmatnya.

Allah is who you think He is. Seriously!

And oh Allah, hanya Kau sumber rezeki. Apa yang aku peroleh, atau diperoleh oleh mana-mana hambaMu, adalah dariMu jua. Andai telah kau tetapkan ada bahagian untukku, pasti aku akan menerimanya. Dan andai kau telah tetapkan ia bukan milikku, tiada apa yang dapat menjadikannya yang sebaliknya.

Tuhan, jadikan aku hambaMu yang sentiasa mensyukuri segala rezeki yang Kau kurniakan kepadaku. Dan jangan pernah Kau jadikan aku hambaMu yang berputus asa dari rahmatMu. Dan izinkanlah aku untuk hanya bergantung harap kepadaMu semata. semata.

I know that You are trying to teach me something from this. Maka Ya Allah, lapangkan hatiku agar aku bisa memahami messageMu itu.

Allah, I love You.

0 comments:

Post a Comment