Tuesday, October 20, 2009

zehn

Jazakumullah kepada semua sahabat yang telah membantu menyuntik kata-kata semangat saat diri tengah berperang dengan bisikan syaitan. Mujahadah ini, untuk kalian jua.

Semalam tidur di rumah sahaba2t karib yang sudah lama aku tidak ketemu. Alhamdulillah, walau hanya untuk satu malam, Allah izinkan aku untuk mengutip semangat dari mujahadah mereka. Jazakumullah ya ukhti2 habibati.

'peperangan' itu, hanya untuk beberapa jam. Andai tabah melaluinya, after that, walla.. macam takde pape yang terjadi. Given that you reach the end of it. Tapi andai tertewas di pertengahan, sampai bila-bila pun masalah itu takkan selesai, dan ia akan terus berulang dan berulang. Kerna ujian keatas dirimu takkan diupgrade selagi mana kamu tidak berjaya melepasi your current level.

Bukan nak kata syaitan dah terus lari. Na mungkin! Ya, aku sedar, bisikan syaitan itu masih ada.. sekali sekali ia cuba menyelit. Dalam cara yang amat halus. Moga Allah terus tunjukkan jalanNya kepadaku. Agar aku langsung tidak mendekati asbab2 yang akan bawa aku lebih jauh terjerumus ke dalam kemaksiatan serta kemurkaan Allah.

Dalam kuliah selasa hari ini, penceramah bercakap tentang impian. Yang mana, andai impian kita teguh dalam diri kita, maka kita akan berjuang sehabis baik demi memastikan impian kita terlaksana.
Lantas aku teringat, impian aku untuk membuka rumah anak yatim. For some reason, semangat itu sudah tidak sekobar dahulu..namun nyalaan nya masih ada, insya-Allah. Moga2 satu hari nanti ia akan kembali marak.

Kerna aku lihat pada anak2 yatim itu ada peluang. Peluang yang amat cerah untuk membina generasi harapan. Generasi harapan yang akan mengubah keadaan masyarakat kita yang amat jahil ini kepada sebuah masyarakat yang mulia kerna Islam yang ada pada diri mereka. Tapi, ini hanya seandainya AKU yang membimbing mereka. Dan bukannya MEREKA, yang tidak kenal erti perjuangan kehidupan ini.

Allah, realisasikanlah impian ku ini..ameen.

0 comments:

Post a Comment