Sunday, October 18, 2009

neun

di saat-saat akhir ni, terasa bisikan syaitan semakin kuat..
dari hari tu, teramat perlahan..
ni, semakin menghampiri penghujung, ia sudah semakin galak!
Galak mengingatkan aku kepada memori lalu
Galak menyuruh aku kembali melakukan jahiliah yang sedang aku mujahadah untuk tinggalkan.
Waaa..kuatnya bisikan ni!!

Kalau awal-awal mujahadah dulu, aku masih boleh maafkan diriku andai aku masih melakukannya.
Kerna aku belum betul-betul melepaskannya dan sedang belajar untuk hidup tanpanya.
Tapi bilamana aku telah meninggalkan, tolongla sangat sangat wahai diriku jangan kau kembali melakukannya lagi!!!

Tidak rasa kah dikau penjagaan Allah terhadapmu?
Tidak perasankah dikau Allah masih menyayangimu?
Tidak takutkah dikau andai ini peluang terakhir dari Allah?
Tidak serikkah dikau hidup bersama hati yang gundah gelana??

=(
=(
=(

Terkadang terasa macam..ntahla.. aku pun tak tahu apa yang hati aku mahukan.
Apakah tidak cukup konkritkah alasan mengapa aku tinggalkan jahiliah ni dulu?

Tidak! Aku perlu teguh dengan keyakinanku.
Allah kata pabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakallah!
Allah, aku sedang berusaha.
Allah, perkenankan doaku andai itu yang terbaik buatku.
Allah, jauhkan aku dari jahiliah ini.
Allah, peliharalah aku dari bisikan syaitan.

Dan hari tu, aku sendiri berkata, salah satu adab berdoa adalah kita tidak boleh merasakan bahawa Allah lambat perkenankan permintaan kita.
Allah, peliharalah aku dari tanggapan sebegini.
Yakinkanlah aku bahawa Kau sedang merangcang tiap saat hidupku agar aku beroleh kebahagiaan di akhirnya kelak! Kebahagiaan sepertimana yang Kau mahukan.

Allah, kuatkan hatiku yang semakin rapuh ini..
Allah..
Allah..
Allah..i need you..
=(

0 comments:

Post a Comment